اخبار

  • 2407
  • 1 مرتبه
نشست خبری شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر با اصحاب رسانه

نشست خبری شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر با اصحاب رسانه

04/16/1399

به گزارش روابط عمومی شهرداری بجستان مهندس روحبخش شهردار ، آقای علی اکبرزاده ریاست شورای اسلامی شهر و آقای کریمیان عضو محترم شورای اسلامی شهر در جلسه ای که روز یکشنبه مورخ 99/4/15 در محل سالن کنفرانس شهرداری برگزار گردید پاسخگوی تک تک سوالات خبرنگاران بودند .

در این نشست مهندس روحبخش ضمن عرض خوشامدگویی و تبریک روز قلم به اصحاب رسانه و نویسندگان نشریه بجستان فردا گزارش مختصری از عملکرد شهرداری بجستان بیان نمودند و افزودند : به همه نقاط شهر نگاه عادلانه و همه جانبه خواهیم داشت / نظر مردم و کمک  نخبگان و بجستانی های سایر شهرها برایمان محترم است

مهندس علی روحبخش شهردار بجستان در ابتدای صحبتهای خود با یاد کلیه شهرداران شهرداری بجستان که اولین آنها مرحوم محمد پارسا بوده از خدمات ارزنده آنان قدردانی کرده  و اظهار داشت : تلاش داریم از مردم برای پروژه ها و کارهای شهر نظر خواهی کنیم و نگاه و نظر مردم برای ما محترم بوده و البته پروژه هایی که در گذشته هم انجام شده تغییر المان برخی میدانها و الاچیق ورودی شهرو برخی پروژه های دیگر نیز کارشناسی شده و سنجیده و با نگاه درست انجام شده و اگر توجه شود خوب و بجا بوده  است.

وی پروژه کوهستان پارک را که در ورودی بجستان و مزار شهدای گمنام انجام می شود پروژه ای موفق و کارشناسی شده دانست و افزود: این پروژه ۲۷ هکتاری در چند فاز اجرا خواهد شد که فاز یک آن آغاز و فاز ۲ شهریور ماه بهره برداری خواهد شد ودارای امکانات رفاهی تفریحی  و پژوهشسرا و نمایشگاه گل و گیاه نیز خواهد بود از جهت اینکه بعضی نگران رشد درخت و گیاه در این محدوده می باشند در زمان شهردار وقت همه موارد کارشناسی شده و جای نگرانی نمی باشد.

وی با بیان اینکه واگذاری های مسکونی جدید در پایین دست دانشگاه پیام نور خواهد بود گفت: پروژه پارک ملت را امسال تلاش داریم به پایان برسانیم  و پارک گردشگری که با مشارکت شهرداری و میراث فرهنگی در حال ساخت می باشدونیز کار می شود. و البته لازم است همشهریان عزیز بدانند اعتبارات ما در سال گذشته ۲۴۰ میلیون بوده در حالی ماهانه ۴۰ میلیون حقوق پرسنل می دهیم و ما نیاز به کمک و همفکری شهروندان داریم.

شهردار بجستان گفت: روی ایده ها و نظرهای ارائه شده برای المان میدانهای شهر قطعا فکر شده و کار کارشناسی صورت گرفته و لازم است دقت و نظر بیشتری در این زمینه صورت گیرد و بدون فکر و بررسی قضاوت نکنندو المان قبلی میدان شهداء هم قرار است در میدان گل زعفران با تغییرات جزئی نصب و مورد استفاده قرار بگیرد وبرای ورودی های بجستان چون در حریم شهرداری نیست ما زیاد نباید ورود پیدا کنیم و لازم است اداره راه وارد قضیه شود.

روحبخش افزود: برای جمع اوری سگهای ولگرد چند اداره باید عمل کنند ولی با همه این آمادگی داریم که اقدام کنیم و باز هم زنده گیری هر سک ۵۰۰۰۰ تومان هزینه دارد و اگر کسی هم این اقدام را انجام داد همکاری می کنیم و چون معدوم سازی هر سگ ۱۸۰ تومان هزینه دارد.

مهندس روحبخش در مورد ابیاری فضاهای سبز گفت: فضاهای سبز به صورت مطلوب ابیاری می شوند و ۲ راننده در مدارات ۶ و ۸ فضاهای سبز را ابیاری می کنند. و حقیقتا کم کاری نمی شود. وی در پاسخ به این سوال که برخی پروژه ها رها شده اند و کار نمی شود از جمله قنات گردشگری  و جاده سلامت و...گفت قنات گردشگری با قدرت کارهای آن انجام می شود و هنوز مقداری از خانه های محل تملک نشده و البته بعضی اوقات هم موانع قانونی و عدم وجود نیروی کاری باعث تاخیر کارها شده است و جاده سلامت هم کلنگ احداث آن در سال گذشته زده شده و در اینده در برنامه ها هست و پی گیر هستیم و همچنین اسفالت شهرک فرهنگیان با توجه به هزینه بالای یک میلیارد و هشتصد میلیون تومانی ان پی گیر هستیم و البته تا وقتی که شرکت اب و فاضل اب بیرون نرود و قول دهند هیچ گونه کنده کاری نخواهند داشت کار را عملی نخواهیم کرد ولی مامورین شهرداری را مجاب کرده ایم که در نظافت منطقه جدیت بیشتری داشته باشند.

وی گفت: زمینهای رها شده در برخی مناطق که ناهنجاریهایی برای شهر و منطقه دارد پی گیر هستیم مالکین را مجاب کنیم برای ساخت و یا اینکه دیوار کشی کنند و با توجه به اینکه بالغ بر ۷۰ هکتار بافت فرسوده داریم و ۳۱ هکتار آن روی بافت تاریخی شهر می باشد با میراث فرهنگی مشکلاتی داریم و نمی توانیم ساخت و ساز کنیم و خیلی از منازل فرسوده دچار مشکل می باشد البته با این اداره مکاتباتی شده تا بتوانیم متقاعدشان کنیم که بافت فرسوده از این حالت فعلی در بیاید البته این دغدغه همه شهرها می باشد و باید در مجلس مصوب شود.

شهرداربجستان اب بیرون رفت از منازل را بسیار زشت و ناشایست و غیر بهداشتی دانست و گفت چنانچه این کار برخی شهروندان با اخطار مامورین ما متوقف نشود در صدد هستیم دستور دادستانی بگیریم و قانونی عمل کنیم .

مهندس روحبخش شهردار بجستان در پایان ضمن قدردانی از علایی به لحاظ مشارکت در ساخت پروژه مجتمع قرانی گفت با توجه به اینکه ۳۴۲۰ ساعت آفتاب در سال در منطقه داریم تلاش داریم مشابه پروژه های نیروگاه خورشیدی که المانی ها در مناطق دیگر ساخته اند در بجستان عملی کنیم تا هم درامد زایی برای شهرداری باشد و اشتغال زایی و نوید درامد پایدار

در پایان مراسم از تک تک خبرنگاران و اعضای محترم نشریه بجستان فردا با اهدای کارت هدیه و لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

فایل های پیوست

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.