اخبار

  • 2397
  • 1 مرتبه
قصه تکراری این روزهای بجستان

قصه تکراری این روزهای بجستان

03/12/1399

به گزارش روابط عمومي شهرداری بجستان: آتش زدن محصولات کشاورزی در سال ها و به ویژه در روزهای اخیر، به چالشی برای محیط زیست و آتش نشانی ها بدل شده است .

متاسفانه کشاورزان به جهت پاکسازی علف های هرز و آفت ها ، شخم زدن آسان ، آماده سازی زمین برای کشت دوم و... اقدام به آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی کرده ، که علاوه بر خسارات زیست محیطی و آلوگی هوا ، باعث بروز آسیب به زیرساخت ها و در برخی موارد باعث‌ خسارت به زمینهای همجوار که محصول آن برداشت نشده می گردد.

همچنین آتش زدن زمین هایی که در نزدیکی شهرها و جاده های مواصلاتی هستند ، باعث بروز خطرات و حوادثی برای خودروهای عبوری بر اثر دود ناشی از حریق ایجاد شده خواهد شد و جان افرادی را به خطر می اندازد.لازم به ذکر است برای خاموش کردن آتش ناشی از سهل انگاری افراد ، مقادیر زیادی آب صرف شده و افراد ، خودروها و تجهیزات بسیاری را مستهلک خواهد کرد .

بر همین اساس به کشاورزان و شهروندان گرامی توصیه میگردد از آتش زدن باقیمانده محصولات کشاورزی خودداری کرده و در صورت انجام این اقدام غیر اصولی ، رعایت نکات زیر را در نظر داشته تا از بروز خسارات جانی و مالی پیشگیری بعمل آید :

ـ از آتش زدن زمینهایی که در مجاورت یا نزدیکی زمینی قرار دارند که محصولات خود را برداشت نکرده ، خودداری نمایند .

ـ در روزهایی که وزش باد وجود دارد ، از این اقدام خودداری نمایید .

ـ قبل از اقدام به این امر ، کلیه وسایل نقلیه و مواد قابل اشتعال نظیر باقیمانده سوخت وسایل برداشت را از محل دور نمایید .

ـ تا پایان یافتن آتش موجود در زمین ، محل را ترک نکرده و مراقبت لازم جهت عدم سرایت و از کنترل خارج شدن آتش را در نظر بگیرید .

ـ شهروندان گرامی از روشن کردن آتش روباز در نزدیکی زمینهای کشاورزی که محصول خود را برداشت نکرده اند جداً خودداری نموده و ثمره زحمات کشاورزان را با مخاطره مواجه نکنید .

ـ از پرتاب آتش ، سیگار روشن ، اجسام داغ و ... به زمینهای کشاورزی خودداری نمایید.

ـ در صورت مشاهده و مواجهه با آتش سوزی زمینهای کشاورزی ، مراتب را سریعاً به واحد آتش نشانی ( ۱۲۵ ) اطلاع دهید ‌.

فایل های پیوست

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.